Google Translate

Om mig:
Mitt namn är Henrik D. Ragnevi, jag är född 1978 och är samordnare och intressepolitisk talesperson för Attention i Göteborg samt ledamot i Riksförbundet och NSPH. Jag är en van debattör och föreläsare när det kommer till psykiatri.
Frågor som intresserar mig är psykiatri, socialförsäkringar arbetsmarknad. Men jag diskuterar gärna andra frågor som den havererade bostadspolitiken med den som har intresse…
Film, TV och mode är stora intressen, jag gillar att pröva nya mörka ölsorter och har en förkärlek för japanska rollspel.
Jag har studerat det mest varierande ämnen, vilket gör att jag kan hantera de flesta publiceringswebbverktyg som finns, peka ut amygdala i hjärnans limbiska system samt vet vad Harris Tweed är i en kvalitetskavaj.
Arkiv

Comhems enda nöjda kund missnöjd igen…

Jag fick en väldigt otrevligt formulerad faktura från Sergel inkasso som hotade med både kronofogden och tingsrätten, avsändaren var Comhem. Verkligen trevligt att mötas av när du kommer hem från jobbet. Jag betalar normalt till Comhem med e-faktura, men varken jag eller kundtjänst kunde hitta denna fakturan på SEB.
 Att den gått ut med post hjälper inte eftersom jag brukar oftast inte läsa brev från comhem. Att jag inte läser dem beror på att det brukar bara vara reklam om extra tjänster som Comhem vill att jag ska teckna och att bara kasta dem brukar vara det mest tidseffektiva sättet eftersom de oftast innehåller hur mycket papper som helst.
Jag vet inte hur många år jag varit kund hos Comhem, det rör sig säkert om tio år, minst. Är det då så svårt för er att plocka upp telefonen och ringa mig och fråga vad som är fel, istället för att skicka mig till inkasso?
– Vi brukar inte ringa våra kunder, svarade handläggaren.
Det tror jag att alla som är kunder hos Comhem vet är en lögn. För säljsamtal har de vanligtvis inga problem med, men nu vet jag hur ni bemöter trogna kunder…
Inte bara att du får sämre avtal än nya kunder, du får också otrevliga brev från deras indrivare.


Men Comhem, ni har inte monopol längre på internet eller kabel-TV. Jag får hur mycket reklam som helst från andra aktörer om att jag ska gå över till dem sedan Poseidon drog in fast lina i min bostad. De här 416:- som originalfakturan som jag missade, kommer förmodligen att kosta er betydligt mer i förlorade intäkter om jag byter operatör.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Saker som jag har köpt:
Saker jag skulle vilja ha: