Google Translate

Om mig:
Mitt namn är Henrik D. Ragnevi, jag är född 1978 och är samordnare och intressepolitisk talesperson för Attention i Göteborg samt ledamot i Riksförbundet och NSPH. Jag är en van debattör och föreläsare när det kommer till psykiatri.
Frågor som intresserar mig är psykiatri, socialförsäkringar arbetsmarknad. Men jag diskuterar gärna andra frågor som den havererade bostadspolitiken med den som har intresse…
Film, TV och mode är stora intressen, jag gillar att pröva nya mörka ölsorter och har en förkärlek för japanska rollspel.
Jag har studerat det mest varierande ämnen, vilket gör att jag kan hantera de flesta publiceringswebbverktyg som finns, peka ut amygdala i hjärnans limbiska system samt vet vad Harris Tweed är i en kvalitetskavaj.
Arkiv

Comhems enda nöjda kund – missnöjd?

Jag brukar säga att jag är Comhems enda nöjda kund. På Facebook så finns det hur många medlemmar som helst i klubbarna som kritiserar allt som Comhem gör, men jag har faktiskt aldrig haft något problem med Comhem. Visst de är lite dyrare än andra leverantörer, men de har fantastisk service.
De har skickat mig ett antal nya modem genom åren utan att tjafsa, en gång fick jag en trådlös router utan kostnad för att jag nämnde att jag tyckte det var dåligt av dem att de inte börjat med trådlösa modem som exempelvis Bredbandsbolaget haft i flera år.

Jag har inte mycket erfarenhet av dem som leverantör av telefon eller TV, men som bredbandsleverantör anser jag att om du inte kan få fast lina, så är Comhem avsevärt bättre än ADSL.

Jag skaffade nyligen 100 Mbit uppkoppling från Comhem, kallas för XXL. Tidigare hade jag 25 Mbit, som faktiskt gav mig 26 Mbit ner enligt Bredbandskollen. Det kan jag knappast klaga över…

Nu säljer ju Comhem visserligen tjänsten som 50-100 Mbit om du läser det finstilta, men några 100 Mbit har jag inte kommit i närheten av. Som bäst har jag vid ett tillfälle kommit upp i 70 Mbit, när jag hade en kortare ethernet-kabel och datorn i samma rum. Annars är hastigheter mellan 25-50 Mbit vanligast.

Den största skillnaden är att upphastigheten höjts från ganska mediokra 1 Mbit till närmare 9-10 Mbit. Det märks när jag skickar upp filer till servern, men det gör jag inte så ofta visserligen. Men personer som tankar hem TV-serier från mig via bittorrent blir förmodligen desto gladare.

Modemet som jag fick med, ett Netgear CG3100 är stort som en telefonsvarare från tidigt 90-tal. Jag hade förväntat mig att täcka halva Guldheden med det här modemet. Men jag får inte ens full täckning i rummet bredvid. Trots att jag höjt frekvensen från 20 Mhz till 40 Mhz, som jag fick tips om att göra.

2 kommentarer till Comhems enda nöjda kund – missnöjd?

  • Det är lugnt, jag förstår om jag inte kan få 100 mbit och det kanske är en överdrift i marknadsföringen. Men 50 Mbit/sek är inte så illa heller…

    Jag kanske hör av mig efter semestern om det behövs, men tack för omtanken.

  • Com Hem AB skriver:

    Hej Henrik,

    Jätte tråkigt att du upplever problem med bredbandstjänsten.

    Vi kommer att kontakta dig via Twitter för att se om vi kan komma fram till en lösning på dessa problem.

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Johan Åström

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Saker som jag har köpt:
Saker jag skulle vilja ha: